DESCRIERE TESTE
DESCRIERE TESTE
ADOS
ADOS® este o evaluare semi-structurată care poate fi utilizată pentru a evalua aproape orice persoană suspectată că ar avea autism, de la copii care nu vorbesc deloc la adulți care sunt fluenți verbal. ADOS® cuprinde diverse activități care permit observarea comportamentelor sociale și de comunicare asociate. Pentru administrare este nevoie de interacțiunea directă cu copilul într-o serie de activități semi-structurate și de interviul cu părintele.
Evaluarea poate necesita mai multe sedințe în funcție de temperamentul copilului.
ADIR
ADIR este un interviu cu un părinte sau un însoțitor familiarizat cu istoricul dezvoltării și cu modalitățile curente de comportament tipice pentru persoana evaluată. Testul s-a dovedit a fi foarte util atât în stabilirea diagnosticului formal împreună cu aplicarea testului ADOS și SCQ.
Testul oferă o evaluare completă a persoanelor suspectate de autism, începând din copilăria timpurie până la viața adultă, cu condiția să aibă vârsta mentală de peste 2 ani.
SCQ
SCQ este al treilea component al triadei recunoscute la nivel internaţional drept standard de aur pentru evaluarea autismului, alături de ADIR și ADOS. Testul ajută la evaluarea abilităţilor şi funcţionării sociale a copiilor care pot suferi de autism sau de alte tulburări din spectrul autismului. Pentru a-l administra intervievatorul adresează întrebările unui părinte sau unui însoțitor familiarizat cu istoricul dezvoltării și cu modalitățile curente de comportament tipice pentru persoana evaluată.
Teoria minții
ToMi este un instrument de evaluare a teoriei minții (Abilitatea oamenilor de a „citi” mintea celorlalți, de a interpreta semnale verbale și nonverbale pentru a face presupoziții legate de viitor). Această abilitate este cel mai des afectată la persoanele diagnosticate cu autism.
Testul ajută atât în confirmarea diagnosticului împreună cu testele ADOS, ADIR, SCQ, dar și pentru planificarea metodelor de intervenție.
SONR
SONR este un instrument de evaluare a aptitudinilor cognitive adresat copiilor cu vârste cuprinse între 2 ani și jumătate și 7 ani. Avantajul său incontestabil este că face posibilă o evaluare largă a funcționării mentale, fără să fie dependent de abilitățile de limbaj ale copilului evaluat.
Pentru că nu implică utilizarea limbajului – este permisă aplicarea lui în cazul copiilor cu probleme sau cu handicap de limbaj, de vorbire sau de comunicare, de exemplu copii care suferă de o tulburare de limbaj, vorbire sau auz, copii surzi, copii autiști, copii cu probleme de dezvoltare socială sau copii imigranți, care au o altă limbă maternă decât limba specialistului care realizează administrarea testului.
WISC IV
WISC este un instrument de evaluare a inteligenței și funcțiilor executive la copiii cu vârsta între 6 și 16 ani și 11 luni. Acest test măsoară Înțelegerea verbală, Raționamentul perceptiv, Memoria de lucru și Viteza de procesare și CIT-IQ (scorul G sau funcționarea intelectuală generală)
Testul vă ajută să cunoașteți în profunzime abilitățile cognitive ale copilului, printr-un raport personalizat și aprofundat trimis dumneavoastră, părintelui, după testare.
ABAS II
ABAS-II este un sistem de evaluare comportamentală axat pe măsurarea abilităților funcționale. La nivel internațional, el este considerat standard în evaluarea complexă pentru acordarea gradului de handicap.
Testul poate fi folosit pentru evaluarea nivelului de dezvoltare funcțională și adaptabilitate, și ajută la planificarea intervenției terapeutice și de monitorizare. Testul evaluează abilitățile oricărei persoane cu vârsta cuprinsă între 0 și 89 de ani de a realiza comportamentele tipice traiului cotidian la acea vârstă.
NEPSY II
Testul ajută la crearea unei imagini de ansamblu în legătură cu dezvoltarea neuropsihologică a copiilor și adolescenților, cu vârste cuprinse între 3 și 16 ani. Evaluarea vizează 6 domenii de dezvoltare: atenție și funcții executive, limbaj, memorie și invățare, senzorio-motor, percepție socială, limbaj, procesare vizuo-spațială.
Testul oferă informații referitoare la tulburările tipice copilăriei, permițând diagnosticarea precisă și planificarea intervenției pentru succesul la școală și acasă.
PED-A
Testul evalueză nivelul dezvoltării, prin evaluarea funcțiilor neuropsihologice (atenție și funcții executive, memorie, limbaj, abilități vizuo-motorii)
Testul oferă o imagine în legătură cu dezvoltarea copilului, a gradului de pregătire pentru şcoală, de evaluare longitudinală a dezvoltării competenţelor, de evaluare a tulburărilor psihiatrice şi de remediere a problemelor de sănătate mintală la preşcolari. De asemenea, PEDa conţine şi scale de screening psihiatric pentru tulburările specifice copilăriei.
Testul se aplică copiilor cu vârste între 3 și 7 ani.
PED-B
La fel ca și Ped-A, acest test oferă posibilitatea evaluării funcțiilor neuropsihologice pentru copii cu vârsta între 7 ani și 18-19 ani. Testul oferă posibilitatea de a evalua în plus:
- aptitudinile cognitive;
- temperamentul/ personalitatea;
- interesele și valorile;
- aspecte ce țin de sănătatea mintală;
- strategiile de învățare
Carolina
Scale de evaluare a dezvoltării copiilor, ce verifică nivelul de dezvoltare raportat la nivelul de așteptat pentru vârsta lor. Evaluează:
- comunicarea;
- atenția,
- memoria;
- abilitățile emoționale, sociale,
- autonomia persoanală;
- motricitatea fină și grosieră.
Evaluează copii cu vârste între 0 și 5 ani.
EduAba
Scale de evaluare a dezvoltării copiilor, ce verifică nivelul de dezvoltare raportat la nivelul de așteptat pentru vârsta sa. Evaluează:
- comunicarea;
- atenția,
- memoria;
- abilitățile emoționale, sociale,
- autonomia persoanală;
- motricitatea fină și grosieră.
În plus evaluează motivația și procesele de învățare. Evaluează copii cu vârste cuprinse între 0- 6 ani.
CONNERS-2
Scalele Conners, a treia ediție, realizează evaluarea centrată și amănunțită pe ADHD și pe problemele și tulburările relaționale, care apar în rândul copiilor și tinerilor.
Se aplică prin interviul cu părintele, chestionar completat de profesor sau prin autoevaluare, începând cu vârsta de 6 ani și merge până la 18 ani.
D2 – Atenție
Testul D2 este o măsură concisă a atenţiei selective şi a capacităţii de concentrare. Din acest punct de vedere, testul D2 este un test care evaluează concentrarea atenţională relaţionată cu stimularea vizuală. În plus surprinde și viteza de procesare, respectarea regulilor și calitatea discriminării perceptive. Evaluează persoane cu vârste între 6 și 80 ani.
BML – Memorie de lucru
Este un instrument care măsoară memoria de lucru (memoria de lucru verbală, vizuală, ritmică, memoria secvențelor). Ajută în determinarea anumitor dificultăți de învățare, în psihologia dezvoltării (pentru depistarea anumitor anormalități), în zona clinică pediatrică, neuropsihologică și geriatrică, cât și cercetare psihologică (relațiile dintre componenta verbală și cea nonverbală din memorare și învățare) Se poate aplica începând cu 6 ani și merge până la 18.
Anxietate (STAI-C)
Este un instrument pentru măsurarea nivelului de anxietate la copii și adolescenți. Testul poate lua forma unui interviu cu părintele sau chiar cu copilul, în formă de autoevaluare. Se evaluează în mod specific anxietatea, diferențiind între condiția temporară a anxietății ca „stare” și cea generală, de mai lungă durată, recunoscută drept anxietatea ca „trăsătură”. Se aplică începând cu 8 ani și merge până la 16.
Depresie (CDI)
Construit după modelul Beck Depression Inventory, CDI este proiectat pentru copiii de vârstă şcolară şi pentru adolescenţi (intervalul de vârstă 7-19 ani). CDI diferenţiază copiii cu tulburări depresive sau distimice de elevii normali, dar şi de cei cu alte tulburări psihiatrice.
CDI evaluează prezenţa şi severitatea anumitor simptome depresive ale copiilor în vederea diagnosticării și elaborării unui plan de tratament.
Personalitate (HIPIC) – copii
Este un test destinat evaluării diagnostice a personalității normale a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani. Testul este utilizat în context clinic sau pedagogic, permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivațional și comportamental al celor mici, printr-un interviu adresat părintelui (tutorelui / cadrului didactic), fie oricărei persoane care întrunește criteriul frecvenței de interacțiune cu copilul evaluat.
Personalitate (NEO-PI-3) – adulți
NEO-PI-3™ este versiunea actualizată a binecunoscutului Revised NEO Personality Inventory™ (NEO-PI-RI™), ce permite evaluarea personalității adultului prin cele 5 trăsături și 30 de fațete asociate acestora. (Nevrotismul, Extraversia, Deschiderea către experiențe, Agreabilitatea și Conștiinciozitatea)
Testul ajută la evidențierea stilului emoțional, interpersonal, experiențial, atitudinal și motivațional al clientului. Administrarea testului se face în 30-40 minute, iar evaluarea se poate face atât prin chestionarul de autoevaluare (formă S), cât și din perspectiva unei alte persoane în calitate de observator (formă R). Deși aceste tipuri de evaluare nu sunt interșanjabile, ele oferă un sprijin în diverse situații, de exemplu imposibilitatea unei persoane de a completa autoevaluarea sau evaluarea membrilor unei echipe.
Anxietate (STAI-Y) – adulți
STAI-Y este un instrument pentru măsurarea nivelului de anxietate la adulți. Inventarul este de tip autodeclarativ și abordează în mod specific anxietatea, diferențiind între condiția temporară a anxietății ca „stare” și cea generală, de mai lungă durată, recunoscută drept anxietatea ca „trăsătură”. STAI-Y se aplică peste vârsta de 14 ani.
Inteligența emoțională (MSCEIT) – adulți
MSCEIT este un test de evaluare a inteligenţei emoţionale, ce măsoară cât de bine îndeplinesc oamenii sarcini şi rezolvă probleme emoţionale. Itemii testului sunt elaboraţi pe baza unor scenarii din viaţa de zi cu zi şi nu încearcă să afle pur şi simplu opinia respondenţilor cu privire la evaluarea subiectivă a deprinderilor emoţionale. Se evaluează așadar capacitatea persoanei evaluate de a identifica emoţiile celorlalţi, de a utiliza emoţiile pentru a facilita gândirea, de a înţelege semnificaţiile emoţionale şi de a ştii cum să gestioneze emoţiile. Se poate aplica persoanelor peste 17 ani.
Evaluarea tulburărilor de personalitate (OMNI)
OMNI IV este un inventar al tulburărilor de personalitate, ce permite auto-evaluarea tulburărilor specifice de pe axa aII-a din DSM IV. Acest inventar are vaste aplicații clinice și de cercetare. Se dovedește a fi o metodă utilă și eficientă sau despre tulburările de personalitate.
Se aplică persoanelor peste 18 ani.
MT-2
MT-2 este o colecție de teste destinate evaluării diverselor aspecte ale citirii, oferind o estimare globală a competențelor copilului. Testele permit evaluarea aspectelor fundamentale ale procesului de citire: 1) comprehensiunea textului citit în gând, pe cont propriu, și 2) corectitudinea și rapiditatea lecturii cu voce tare.
Testul se poate aplica copiilor între 7 și 12 ani, corespunzând claselor I-V.
DDE-2
DDE-2 este o baterie destinată evaluării dislexiei și a disortografiei de dezvoltare. Testul permite evaluarea nivelului de competență dobândit atât în citire (lectură), cât și în scriere (pentru citire și scriere se face referire doar la aspectele de decodare, nu și la cele referitoare la comprehensiunea unui text și la exprimarea în scris).
Testul se poate aplica copiilor cu vârste între 7 și 15 ani, corespunzând claselor I-VIII-a.
DESCRIERE PACHETE
AUTISM
Evaluarea copilului suspect de Autism,
Când să apelați la acest tip de evaluare?
E recomandată în cazul în care copilul prezintă o parte sau toate semnele de mai jos:
lipsa de interes față de stimulii din jur nu se uită când îi arătați ceva și nu vă arată lucruri nu întoarce capul când este strigat și preferă interacțiunea cu obiectele mai mult decât cu oamenii are probleme de alimentație (nu-l puteți trece de la pasat la bucăți sau a trecut dar mănâncă doar un număr limitat de alimente) are probleme de somn, nu doarme ziua deși ar trebui încă, seara adoarme foarte târziu. Prezintă comportamente repetitive, de tip închis-deschis uși/becuri
se învârte în jurul propriului ax, flutură mânuțele sau merge pe vârfuri.
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 1 oră fiecare. Apelăm la două ședințe pentru a vedea copilul în momente diferite și a ne asigura că ne asigurăm că și cei mai timizi copii se pot obișnui cu mediul și persoanele. În cele 2 întâlniri, psihologul evaluator se va juca cu copilul, va încuraja părinții să se joace cu copilul relaxat, așa cum o fac și acasă. În timpul activităților de joacă evaluatorul aplică testele validate științific pentru evaluarea autismului urmărind simptomele care sunt cel mai des asociate cu autismul.
Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre simptomele prezente care confirmă diagnosticul de Autism sau explicația pentru care copilul nu se încadrează în cadrul acestei tulburări. Raportul se încheie cu recomandări specifice de abordare în continuare.
2 întâlniri, 1,5 ore fiecare
ASPERGER
Evaluarea copilului suspect de Sindrom Asperger
Când să apelați la acest tip de evaluare?
E recomandată în cazul în care copilul prezintă o parte sau toate semnele de mai jos:
- Limbajul este bine dezvoltat, mai ales în domeniile care îl/o interesează;
- Vorbirea are o tonalitate diferită, pe care nu reușește să o adapteze în funcție de context;
- Discursul este mai rigid decât ar fi de așteptat pentru vârsta sa;
- Au dificultăți în încheierea conversațiilor, uneori le încheie brusc;
- Prezintă comportamente repetitive manifestate în preferința pentru rutine;
- Prezintă răspunsuri emoționale exagerate, din cauza sentimentelor de frustrare;
- Înțelege cu dificultate semnalele nonverbale ale celorlalți (gesturi, expresii faciale, limbajul corpului) și nici el nu prea le folosește;
- Contactul vizual este menținut cu dificultate, poate varia de la priviri rapide aruncate interlocutorului până la a se „holba” în ochii celuilalt fără pauze;
- Este neindemanatic/ă, de fapt prezintă dificultăți de coordonare a mișcărilor (mers pe role, cu trotineta, bicicleta etc.);
Înțelege cu dificultate emoțiile celorlalți, mai ales emoțiile mai complexe
Prezintă un răspuns anormal la stimulii din mediu, prin hiperstimulare sau hipostimulare (poate fi deranjat de anumite sunete sau lumini, poate fi deranjat de anumite atingeri fie ele chiar și ușoare sau din contră să caute mereu contactul fizic, poate avea dificultăți vestibulare prin a-i fi frică de activitățile în care nu mai atinge solul cu picioarele sau este în continuă mișcare etc.)
Prezintă dificultăți de „teoria minții”, are dificultăți în a înțelege perspectivele celorlalți, uneori pare lipsit/ă de empatie față de problemele celorlalți
Poate avea anumite obsesii, manifestate prin preferința pentru a face colecții, de a se juca mereu cu aceleași jucării, de a vorbi despre aceleași subiecte și insistența de a vorbi numai despre ele
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în trei ședințe individuale de aproximativ 1 oră fiecare. Apelăm la trei întâlniri, pentru a reuși să cunoaștem copilul și a putea observa lucrurile pe care părinții le-au menționat deja ca îngrijorări. Întâlnirile repetate îl vor ajuta pe copil să se obișnuiască cu mediul și cu evaluatorul, să se relaxeze și în felul acesta să-i ofere evaluatorului posibilitatea de a-l cunoaște cât mai bine, având în vedere că se dorește observarea acelor caracteristici care diferențiază sindromul Asperger de Autism. În cele 3 întâlniri, psihologul evaluator va interacționa cu copilul, va avea un interviu cu adulții cu care acesta petrece cel mai mult timp, va urmări modul de interacțiune între părinți și copii și pe cât posibil va încerca să strângă informații și de la cadrele didactice.
Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre simptomele prezente care confirmă diagnosticul de Sindrom Asperger sau explicația pentru care copilul nu se încadrează în cadrul acestei tulburări. Raportul se încheie cu recomandări specifice de abordare în continuare.
3 întâlniri, 1,5 ore fiecare
ADHD
Evaluare ADHD, ședințe de evaluare cu teste validate științific și întocmirea raportului,
Când să apelați la acest tip de evaluare?
E recomandată în cazul în care copilul prezintă o parte sau toate semnele de mai jos:
- Se concentrează cu dificultate în activități care presupun efort mental susținut;
- Se concentrează cu dificultate la teme, pare cu mintea în altă parte;
- Pare că nu ascultă
pierde obiecte sau strică obiecte des; - Ii este greu să-și aștepte rândul;
- Răspunde înainte să termini să-i pui întrebarea;
- Nu are răbdare să aștepte
îi întrerupe pe ceilalți; - Pare că are un motoraș, este tot timpul în mișcare, o agitație excesivă;
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în trei ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la trei ședințe pentru a vedea copilul în momente diferite și a putea crea o legătură cu copilul și pentru a-l observa cum reacționează în prima ședință când totul este nou și cum interacționează după ce materialele și persoanele nu mai sunt noi, caracteristică care afectează abilitatea copilului de a-i concentra atenția și a-și gestiona motivația. În cele 3 întâlniri, psihologul evaluator va aplica o serie de teste validate științific pentru evaluarea simptomelor specifice ADHD-ului, de evaluare a abilităților care sunt în general afectate în ADHD (atenție, funcții executive, memorie de lucru..) Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre prezența simptomelor ce confirmă diagnosticul de ADHD sau a comportamentelor ce confirmă un alt diagnostic.
3 întâlniri, 2 ore fiecare
OPOZIȚIONISM
Evaluarea Problemelor de comportament la copil și adolescent
Când să apelați la acest tip de evaluare?
E recomandată în cazul în care copilul prezintă o parte sau toate semnele de mai jos:
- Nu ascultă, este sfidător, devine agresiv deseori
atitudine furioasă
iritabilitate; - Nu respectă regulile
se ceartă des cu adulții (profesorii, părinții); - dificultăți în menținerea relațiilor de prietenie
dorința de răzbunare;
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în mai multe întâlniri, până la 4 ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la un număr mai mare de întâlniri pentru a putea observa atât dificultățile copilului (prin evaluarea nivelului de dezvoltare prin teste specifice), dar pentru a putea observa relațiile din cadrul familiei și a modului în care familia gestionează comportamentele problematice manifestate de copil. Este nevoie și de o întâlnire individuală doar cu părinții, pentru a discuta deschis despre dificultăți și modalitățile de abordare folosite deja.
Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre simptomele care confirmă un diagnostic de Tulburare de comportament, Comportament opoziționist sau provocator sau infirmarea unui diagnostic și oferirea de sugestii de gestionare a comportamentelor provocatoare manifestate de copil în cadrul familiei.
4 întâlniri, 2 ore fiecare
IQ copii <3 ani
Evaluarea nivelului de dezvoltare (QD) pentru copii sub 3 ani
Când să apelați la acest tip de evaluare?
dacă vă doriți să aflăți dacă dezvoltarea copilului se află la nivelul așteptat pentru vârsta sa (atenția, memoria, limbajul, emoțiile, procesarea vizuo-spațială etc.) dacă vă doriți să aflăți nivelul inteligenței.
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la două ședințe pentru a putea testa abilitățile adecvate vârstei și inteligenței prin folosirea testelor psihologice validate științific. Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre nivelul de dezvoltare a abilităților și a inteligenței (QD).
2 întâlniri câte 2 ore
PREȘCOLARI
Evaluarea complexă a preșcolarului pentru evaluarea abilităților și a nivelului de inteligență
Când să apelați la acest tip de evaluare?
dacă vă doriți să aflați dacă dezvoltarea copilului se află la nivelul așteptat pentru vârsta sa (atenția, memoria, limbajul, emoțiile, procesarea vizuo-spațială etc.)
dacă vă doriți să aflați nivelul inteligenței, dacă raționamentul sau și abilitatea de a înțelege abstractul sunt dezvoltate adecvat vârstei
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la două ședințe pentru a putea testa funcțiile neuropsihologice și inteligența prin folosirea testelor psihologice validate științific. Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre nivelul său de dezvoltare a abilităților și a inteligenței (IQ).
2 întâlniri de 2 ore
ȘCOLARI
Evaluarea complexă a școlarului pentru evaluarea abilităților și a nivelului de inteligență
Când să apelați la acest tip de evaluare?
dacă vă doriți să aflați dacă dezvoltarea copilului se află la nivelul așteptat pentru vârsta sa (atenția, memoria, limbajul, emoțiile, procesarea vizuo-spațială etc.)
dacă vă doriți să aflați nivelul inteligenței, dacă raționamentul sau și abilitatea de a înțelege abstractul sunt dezvoltate adecvat vârstei
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la două ședințe pentru a putea testa funcțiile neuropsihologice și inteligența prin folosirea testelor psihologice validate științific. Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre nivelul său de dezvoltare a abilităților și a inteligenței (IQ).
2 întâlniri de 2 ore
ADOLESCENȚI
Evaluarea complexă a adolescentului pentru evaluarea abilităților și a nivelului de inteligență
Când să apelați la acest tip de evaluare?
dacă vă doriți să aflați dacă dezvoltarea copilului se află la nivelul așteptat pentru vârsta sa (atenția, memoria, limbajul, emoțiile, procesarea vizuo-spațială etc.)
dacă vă doriți să aflați nivelul inteligenței, dacă raționamentul sau și abilitatea de a înțelege abstractul sunt dezvoltate adecvat vârstei
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 2 ore fiecare. Apelăm la două ședințe pentru a putea testa funcțiile neuropsihologice și inteligența prin folosirea testelor psihologice validate științific. Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce conține informații despre nivelul său de dezvoltare a abilităților și a inteligenței (IQ).
2 întâlniri de 2 ore
DISLEXIE
Evaluarea dificultăților de învățare la copil și adolescent, psihodiagnostic clinic pentru dislexie, disgrafie, discalculie.
Când să apelați la acest tip de evaluare?
E recomandată în cazul în care copilul prezintă o parte sau toate semnele de mai jos:
- Nu reușește să citească sau citește cu dificultate
Scrisul este o corvoadă pentru el; - Nu ține ritmul cu cei din clasă la dictări, transcrieri;
- Relatează întâmplări sau povestește cu dificultate;
- Memorează cu greu poezii și date exacte pentru școală;
- Rezolvă cu dificultate exerciții sau probleme matematice;
- Se frustrează des
Nu are încredere în forțele proprii; - Negociază foarte mult toate activitățile ce presupun citit-scris;
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în trei-patru întâlniri individuale de aproximativ 1-2 ore fiecare. Este nevoie de mai multe întâlniri pentru a putea evalua nivelul inteligenței și a abilităților adecvate vârstei prin teste validate științific. Iar în următoarele întâlniri se va evalua nivelul de competență dobândit atât în citire (lectură), cât și în scriere și o evaluare ce urmărește nivelul achizițiilor abilităților de scris-citit și calcul matematic.
Ulterior psihologul va redacta un raport descriptiv ce va conține informații legate de un posibil diagnostic sau infirmarea lui și oferirea de sugestii pentru abordarea copilului în continuare.
3-4 întâlniri, câte 1-2 ore
FIȘĂ COMISIE
Evaluarea psihologică în vederea încadrării în grad de handicap sau a orientării școlare (CES) [Anexa8 – fișa de evaluare psihologică timbrată, parafată și ștampilată în acord cu cerințele Comisiei).
Când să apelați la acest tip de evaluare?
Această fișă este o condiție obligatorie din componența dosarului ce trebuie depus la Comisia pentru handicap
Pentru completarea ei este nevoie de o evaluare a IQ-ului și o evaluare a abilităților, pe lângă testele de diagnostic necesare în funcție de simptomele copilului
Cum se întâmplă și cât durează?
Evaluarea va fi realizată de psihologii noștri în două ședințe individuale de aproximativ 1 oră fiecare. Psihologul evaluator va aplica o serie de teste validate științific pentru evaluarea autismului ADOS, ADIR, SCQ sau în funcție de necesitate. Ulterior psihologul va redacta fișa psihologică.
2,5 ore (în funcție de testele ce trebuiesc aplicate timpul poate crește)


